zondag 22 oktober 2017

Bravo en kan beter met Geronimo!

Een hele tijd terug vertelde ik jullie al iets over mijn beloningssyteem. Intussen werden er puntjes op de i gezet en is het meer dan tijd om jullie daarvan op de hoogte te brengen. Wie het vorige blogpostje miste, hoeft niet te panikeren. Ik leg alles nog eens haarfijn uit. Uitleggen is toevallig een hobby van mij ;).

In de klas werk ik met groene en rode (Facebook)duimen. 
Deze kun je hier downloaden:


Deze duimen plakte ik allemaal op wasspelden.


En ik voorzag een kaart om de duimen op vast te maken. Elk kind heeft een afzonderlijke kaart.


In het hok bovenaan plak ik een foto van de leerling.

Wil je deze kaart ook gebruiken? Klik dan op onderstaande link.


Kinderen kunnen op allerlei manieren duimen verdienen. Niet alleen als ze zich al dan niet aan de regels houden, maar ook als ze spontaan iemand helpen, lief en vriendelijk zijn voor elkaar, heel veel gelezen hebben in hun leesmap,... Je kunt het zelf naar je eigen aanvoelen invullen.

Wanneer de kinderen drie rode of drie groene duimen hebben verzameld, krijgen ze een bon. Deze noemen wij een kan beter-bon en een bravo-bon. Ik deelde ze hier ook al eens, maar ik maakte nu ook een Stiltonversie. De oude versies zijn uiteraard ook nog te downloaden en zaten in een jasje van Leendert Jan Vis. Hieronder kun je alvast een proefdruk zien van de nieuwe BRAVO-BONNEN.


Wil je zelf aan de slag met de bonnen? Kijk dan hieronder.



Samen met deze bon krijgen de kinderen een beloning en ik voorzag ook een plaats om de bonnen te sparen. Maar daar vertel ik komende week zeker meer over. Ik wens iedereen nog een heel fijne zondag toe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...