zondag 12 maart 2017

Werkblad per tafel

Vorige dinsdag had ik het al over extra blaadjes voor het tafelschrift. Het is pas het tweede schooljaar dat ik dit schrift gebruik en er is nog heel veel voor verbetering vatbaar. Sommige leerlingen vinden het fijn om even de tafels te oefenen (met hun tafelkaartjes) en schrijven dus gewoon wat oefeningen
in het schrift neer. Bij andere kinderen blijft het schrift bijna helemaal leeg en dat is uiteraard de bedoeling niet.

Daarom maakte ik eerder al het werkblaadje waarbij de kinderen met hun tafelkaartjes aan de slag kunnen.


Miste je dit blad? Kijk dan zeker eens terug naar het bericht van afgelopen dinsdag (7 maart 2017).

Deze blaadjes vond ik echter niet voldoende. Het is immers de bedoeling dat mijn leerlingen op verschillende manieren kunnen oefenen. Daarom zorgde ik nu voor een werkblad per tafel. Eentje voor de maaltafel, maar ook een voor de deeltafel. Ik baseerde me op een bijlage die ik eerder ergens van het net plukte, maar ik weet niet meer waar. Moest er dus iemand zijn die zijn eigen blaadjes herkent, laat het me dan zeker weten. Dan voeg ik de bron zeker toe!

Alle blaadjes staan weer twee keer achter elkaar zodat je ze makkelijk op A5-formaat kan afdrukken.


Ben je geïnteresseerd in deze blaadjes? Klik dan op onderstaande link!


Ik wens jullie allemaal nog een heel fijne zondag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...