dinsdag 7 februari 2017

Nieuwe boekenfiches voor mijn slingerlezen

Wie Gietjes Corner volgt, weet intussen al wat ik met slingerlezen bedoel. Ken je het nog niet? Neem dan zeker eens een kijkje op mijn tabblad 'lezen'.

Voor elk boek uit mijn klasbibliotheek maak ik een fiche waarop je de titel, de schrijver(s), de flaptekst, het niveau, het aantal bladzijden en een reeks vragen vindt. Op die manier kun je heel erg snel en makkelijk controleren of de kinderen het boek wel goed hebben gelezen. Uiteraard kun je ze ook inzetten tijdens lessen begrijpend lezen. Bij mij worden ze gebruikt om kinderen al dan niet een vlagje te laten invullen. Kunnen de leerlingen de meeste vraagjes beantwoorden? Dan krijgen ze een vlag. Elk veelvoud van 25 levert een beloning voor de hele klas op.
Alle info hierover vind je netjes verzameld op mijn tabblad 'lezen'!

Op slingerlezen kom ik nu eigenlijk niet meer terug denk ik (aangezien er eindelijk eens iets helemaal in elkaar zit ;)), maar af en toe wil ik hier wel nog een aantal boekenfiches posten. Dit is vandaag ook weer het geval. Ik maakte er weer elf en kom zo op een totaal van 92! Daar ben ik best wel trots op :). Ook de fiches vind je allemaal verzameld onder het tabblad lezen.




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...