zondag 12 februari 2017

Alle materiaal voor een breukendoos

Ik had het een hele tijd geleden al eens over mijn breukendoos. Hier en hier kon je er al iets meer over lezen. Het materiaal moest je echter zelf nog maken en nu bied ik jullie wat scans van mijn verzameling aan. Altijd handig denk ik dan. Want wie wil er nu geen tijd uitsparen? ;)

Ik ging aan de slag met breukencirkels die ik op het net vond. Ik paste ze hier en daar wat aan en zo kwam ik tot de volgende cirkels.


Wil je deze originele scans gebruiken? Dan kan dat hieronder. Klik op de link!

Elke breukencirkel kopieerde ik een aantal keer. Sommige kleurde ik in, andere liet ik wit. Zo kan ik makkelijk een breuk op het bord verduidelijken. Bijvoorbeeld 3/5. Dan gebruik ik drie gekleurde en twee witte. Alle breuken kun je hieronder makkelijk downloaden. Ik scande die van mij in dus hoef je ze alleen maar af te drukken. In kleur of in zwart wit. Heel veel plezier ermee alvast!


Alles verzamelde ik in omslagen in de volgende doos...


Wil je dit voorblad ook graag gebruiken? Klik dan op de volgende link.


Aan de binnenkant maakte ik ook een handige inhoudstafel. Ook deze stel ik ter beschikking :).

Met al dit materiaal kom je volgens mij al een heel eind en breukencirkels zijn echt in alle klassen van de lagere school inzetbaar. Eerst dacht ik er aan om dit ook nog in het klein voor de kinderen te maken, maar voorlopig heb ik nog niets met dat knotsgekke idee gedaan. Uiteraard zou het nu wel een pak makkelijker gaan met alle scans. Ik hou jullie zeker op de hoogte moest ik nog eens iets met deze breukencirkels gaan doen ;).

Fijne zondag nog iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...