zaterdag 21 mei 2016

Schrijven, les 2!

Exact één week geleden deelde ik mijn eerste lesfiche rond schrijven. Intussen sta ik al wat verder en is het de hoogste tijd om mijn tweede les schrijven met jullie te delen. Miste je aflevering één dan verwijs ik graag naar het bericht van vorige week. Klik op onderstaande link en dan ben je helemaal mee :).

Ik denk dat het belangrijk is om ook deze les te lezen voor je aan de volgende begint. Dan heb je meer zicht op mijn visie en het uitgangspunt van mijn lessen schrijven.

In de volgende lessen is het de bedoeling om de kleine letters van het eerste leerjaar op een leuke, speelse en afwisselende manier te herhalen. Later worden alle hoofdletters aangeleerd en schenk ik blijvende aandacht aan moeilijke verbindingen. De werkboekjes die jaren werden gebruikt worden afgeschaft, maar dat betekent niet dat de kinderen uit mijn klas niet meer zullen moeten schrijven. Ik blijf met werkblaadjes werken, maar ik zal er telkens een andere insteek aan trachten te geven. Je zult het gaandeweg de afleveringen rond lessen schrijven wel merken dat ik alle registers wil opentrekken. Laat het ons een moderne lessenreeks noemen, schrijven anno 2.0 :).

Vorige week deelde ik al heel wat materiaal dat vandaag opnieuw van pas komt, maar ook bij les twee heb ik enkele bijlages toegevoegd. Alles is hieronder makkelijk te downloaden!

(Klik op de link hierboven om te downloaden!)


(Klik op de link hierboven om te downloaden!)



De schrijfkaart die ik gebruik, toonde ik eerder hier al.




En de schrijfbundel differentiatie staat als sinds 2014 op mijn blogje. Kijk maar hier.



Heel veel plezier met de lessen, hopelijk zijn jullie hier iets mee! Moesten er nog vragen zijn over mijn aanpak of opmerkingen over de uitwerking van een bepaald onderdeel, laat het me dan zeker weten! Nog een fijn weekend iedereen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...