woensdag 9 maart 2016

Een les muziek, eindelijk :)

Ik ben al heel lang van plan om mijn muzische lessen eens aan te pakken, maar het kwam er maar niet van. Er is gewoon zoveel te doen in die verdomde, beperkte tijd :).

Bij deze begin ik weer bij het begin en met iets heel kleins. Ik maakte een les muzische en dit voor het subdomein muziek. Het gaat hier wel om een bestaande les uit de handleiding Muzemundo rond spreekkoren. Een spreekkoor is een muziekstuk waarin er enkel gesproken wordt, niet gemusiceerd of gezongen. Ik testte die uit in mijn tweede leerjaar en ze vonden het voorlopig super (al heb ik ze nog niet helemaal afgewerkt).

Het is mijn bedoeling om mijn lessen telkens in eenzelfde fiche te gieten. Zo krijg ik overzicht, wordt er steeds op dezelfde manier gewerkt en kan ik deze makkelijk met iedereen uitwisselen. Zowel met jullie, als mijn duocollega, co-teacher of eventuele vervanger.

Voor het sjabloon ging ik nog even te rade bij jullie via mijn Facebookpagina, waar het behoorlijk snel duidelijk werd dat jullie wel van wat tekeningen houden. Vandaag deel ik nu nog twee fiches omdat ik ze toch maakte als voorbeeld, maar daarna giet ik mijn muzische lessen altijd in de ietwat modernere versie :).

Ben je dus nog op zoek naar een leuke les muziek? Kijk dan snel even hieronder. Alles wat je nodig hebt, kun je hieronder makkelijk downloaden!

De lesfiche in een modern jasje vind je hier.
En ziet er zo uit...

De lesfiche in een sober jasje vind je hier.
En ziet er zo uit...


En de bijlagen die iedereen nodig heeft, vind je hier!



Hopelijk vinden jullie deze fiches net zo bruikbaar als ik! Alle feedback is uiteraard meer dan welkom? Wat is voor verbetering vatbaar of wat zou je liever anders zien? Wat mis je nog bij deze fiche? Laat het vooral hieronder weten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...