zaterdag 13 februari 2016

Wie pik er nu even uit?

We komen het allemaal wel eens tegen. Elk kind moet aan de beurt komen, maar we willen de leerlingen niet zomaar per klasnummer of per rijtje afroepen. Daarvoor heb ik nu de oplossing gevonden! Het is helemaal niet van mijn hand, maar de voorbije vakantie speurde ik heel wat interessante blogs af en ik kwam de volgende website tegen.


Als je op bovenstaande link klikt, kun je de namen van de kinderen van jouw klas gaan invoegen als je op het woordje Edit klikt. Ben je klaar, dan is het mogelijk om die namen te bewaren. Je klikt op Save this list as currently shown. Dan geef je je lijst een code en klik je op OK. Daarna krijg je een bericht dat je de link die straks in je adresbalk verschijnt goed moet bewaren. Ik deed het eens met klas 2A waar ik les aan geef en dan bekom je de volgende link http://www.classtools.net/random-name-picker/76_FihYb8

Als je daarna op Submit klikt, kun je aan het rad draaien. Dan zijn er nog twee mogelijkheden. Ofwel verdwijnt de naam eruit en draai je verder met de andere namen ofwel blijft de gekozen naam gewoon staan. Wil je het kind uit het rad, dan klik je op het kader in het midden (dat je ook op de afbeelding hierboven ziet staan). Mag het kind blijven meedoen, dan klik je gewoon naast het kader, maar op het rad. Dan blijven alle namen gewoon staan.

Een behoorlijk lange uitleg voor een vrij simpele tool. Ik hoop dat jullie hem ook plezant vinden! 

Dit bericht bewaar ik trouwens op een nieuw tabblad, namelijk Sites. Alle websites waar ik leuke dingen tegenkom, post ik op dat blad. Interessante blogs van juffen zet ik binnenkort dan weer in de rechterkolom van Gietjes Corner. Er komt dus de komende tijd weer heel wat op jullie af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...