woensdag 14 oktober 2015

Waar dikke billen al niet goed voor zijn!

Ik merk in het tweede leerjaar dat er nog heel wat kinderen moeite hebben met het onderscheid tussen de d en b. Ik ben ervan overtuigd dat sommige dingen bij bepaalde leerlingen echt moeilijk te memoriseren zijn waardoor je het beter over een andere boeg gooit. Die andere boeg is echter soms niet zo makkelijk te vinden. Visueel iets voorstellen is bijvoorbeeld een goed alternatief. Daarom gebruikte ik voor de b en d het volgende filmpje. In mijn klas vonden ze het alvast supergrappig. Nu nog testen of het ook effect heeft op hun schrijven :).


Het is niet van mijn hand, maar ik wilde het toch graag met jullie delen. Ik denk immers dat er nog heel wat leerkrachten dit filmpje niet kennen, maar toch kunnen gebruiken!

Nog een fijne woensdag!

Ik deel de komende weken zeker nog iets over Wereldoorlog I en over de Week van het Bos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...