maandag 19 oktober 2015

Fiches met vragen rond boeken

Ik vertelde jullie vorige zaterdag het een en ander over mijn slingerlezen en ik beloofde je toen een aantal fichekaarten. Er staan er intussen 20 in afzonderlijke documenten en ik deel ze uiteraard heel graag met jullie. Ik lamineerde alle blaadjes en bond ze samen met breekringen. Op die manier zijn ze goed bij elkaar te houden en kan je makkelijk tot bij het juiste boek bladeren. Ze zitten namelijk alfabetisch gerangschikt. Het is de bedoeling om uiteindelijk twee bundels te hebben. Eén met boeken uit de klasbieb, de andere met boeken uit de plaatselijke bieb.

Als je op de linkjes klikt zie je het volgende
* de titel
* de schrijvers
* een afbeelding van het boek (als ik die vond op het net)
* de flaptekst
* een aantal vragen met de juiste antwoorden
* thema's waarover het boek handelt
* nieuwe AVI-leesniveau
* uitgeverij
* aantal pagina's

Met deze info kom je al een heel eind denk ik... al kan een foto nog wat verduidelijken!



Voorlopig heb ik de volgende fiches:

Boe en de wiffers - uit de reeks Boe!
DAT LUST IK NIET! van Jonas Boets en Céline Maat
De aap is los! van Monique van der Zanden en Mariëlla van de Beek
De les van juf leen
Een plek naast de sla van Aag Vernelen en Debbie Lavreys
Een schat voor oom van Ann Lootens en Marja Meijer
Het eigenwijze bootje van Christina Guirlande
Het huis van Frank Pollet 
Het wiebelhuis van Marie Leonard
Junior Suske en Wiske: Een nacht in de tent van Willy Vandersteen
Kaat Piraat van Dirk Nielandt en Andra Kruis
Karel Kat van Selma Noort en Marieke Nelissen
Knor de waakbig van Monique Berndes en Mark Janssen
Met vis naar zee van Jan Jutte
Mol wil niet in bad uit de reeks Boe!
Muis wil naar huis van Fiona Rempt & Juliette de Wit
Oma de Mast
Op reis naar de maan van Jozua Douglas en Lars Deltraf
Vos en Haas - de boom van uil van Sylvia Vanden Heede
Wat is er mis met lam? van Claire De Lombaert en Leen Van Durme

Achter iedere link zit de vraagkaart en de bovenstaande 20 kunnen vanaf vandaag allemaal gratis gedownload worden! Maar ik heb nog goed nieuws! Er volgen er nog! Hou Gietjes Corner dus zeker in de gaten en deel massaal op Facebook :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...