maandag 24 augustus 2015

Van een nieuwe schrijfster geproefd!

Dit jaar geen reis voor ons en dat betekent ook dat er hier een pak minder is gelezen de voorbije twee maanden. Maar ach, we denken positief en zijn al blij dat we er toch twee in twee maanden hebben uitgelezen :).

Het werd dit keer alweer een volledig nieuwe naam. Na Lisa Unger las ik nu De tweeling van Saskia Sarginson. Een naam dat ik eigenlijk nog nooit ergens zag passeren, maar die ik wel zal onthouden.

Gegevens

Oorspronkelijke titel: The Twins
Uitgegeven in 2013 (Nederlands: 2014)
Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers
Vertaling: Joost van der Meer en William Oostendorp 
Omslagontwerp: Ingrid Bockting
ISBN: 978 94 005 0236 9
Aantal pagina's: 287

Flaptekst

Als kinderen waren de tweelingzusjes Isolte en Viola onafscheidelijk, maar ze zijn veranderd in zeer verschillende volwassenen. Isolte is een succesvol schrijfster voor een modeblad, heeft een creatieve vriend en een flat in het centrum van Londen. Viola daarentegen is wanhopig ongelukkig, werkeloos, rusteloos en liefdeloos.
Wat is er al die jaren geleden gebeurd waardoor de tweelingzusjes zulke verschillende wegen in zijn geslagen? Als beide jonge vrouwen de drama's en tragedies uit een half verdrongen zomer aan de Engelse kust herleven, dreigen afschuwelijke geheimen uit het verleden hun volwassen leven te overweldigen. Zullen ze die periode voorgoed kunnen afsluiten of wordt de last hen te groot?

Mijn beoordeling (++)

Dit boek vertelt een verhaal dat ik moeilijk in een vakje kan duwen. Het doet me ook niet onmiddellijk aan een ander boek denken. Daarom vind ik het ook goed. Voor mij heeft het iets vernieuwend en het heeft me geboeid tot het einde. Je denkt het geheim van de tweeling te kennen, maar eigenlijk komen er naarmate het verhaal vordert steeds meer geheimen boven drijven. Je kunt ook heel goed begrijpen waarom Isolte en Viola geworden zijn wie ze nu zijn. De personages zijn zodanig duidelijk omschreven dat het lijkt alsof Saskia over mensen vertelt die je al een hele tijd - in het echte leven - kent. Dit is een gave dat ik wel weet te appreciëren. Dit boek heeft me mee getrokken en ik had een voldaan gevoel toen ik de laatste bladzijde omdraaide. Een aanrader kun je 'De tweeling' dus gerust noemen!

Bron:
*http://www.bol.com/nl/p/de-tweeling/9200000025901067/?country=BE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...