woensdag 29 juli 2015

Er zullen spelletjes gespeeld worden!

Ik vertelde jullie al heel vaak - zelfs gisteren nog - dat ik komend schooljaar spelletjes wil gaan spelen in mijn klas. Onder datzelfde label vind je al heel veel van mijn ideeën, maar die zijn nu allemaal klaar. Alleen mijn damborden en zakjes moeten nog afgewerkt worden, voor de rest is alles - ruim voor de deadline! - af :).

Voor de mensen die nog niets afweten van mijn bedoeling. In het kort komt het hierop neer.
Volgend schooljaar wil ik de kinderen spelend laten leren en dit op een spelletjesdag. Ik zal de donderdag tot die dag omdopen. Op die dag zullen er doorheen het jaar verschillende spelletjes worden aangeleerd, zowel aan rekenen als aan taal gekoppeld. Ik maakte een handig overzicht.



Bovenstaand document is misschien niet helemaal duidelijk: kijk dan snel even hier.

Ik maakte meteen ook een jaarplan voor het komende schooljaar 2015-2016 en dit ziet er zo uit...

Niet duidelijk? Kijk dan hier

Heb je ook zin in zo'n dag gekregen en wil je nog meer uitleg? Dan kan dat. Het label 'spelletjes' maakt al heel wat duidelijk, maar ik ben zeker dat het volgende document je ook verder op weg helpt.

Ik kan niet alle spelletjes delen omdat ze niet van mijn hand zijn, maar sudoku's en woordzoekers vind je hier zeker. Voor de rest liet ik me vooral inspireren door de boekjes van Smiling Friends. Je vindt ze niet alleen op het Boekenfestijn, je kunt ze ook aankopen bij Standaard Boekhandel.

Moesten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

En dan nog één iets voor vandaag. Eigenlijk zou ik per spelletje nog enkele leerplandoelen willen hebben. Dan ben ik - denk ik - helemaal in orde. Maar ik kwam even helemaal gek van al die cijfers en gigantisch moeilijke zinnen :). Dus indien iemand mij hiermee zou kunnen helpen, dan hoor ik ook dit HEEL GRAAG! Alvast bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...