zaterdag 4 juli 2015

Een opkikkertje!

Ik maakte de afgelopen weken al een paar originele cadeautjes (al zeg ik het zelf), maar ik moest vorig weekend nog op zoek naar een nieuw idee. Sinds een paar maanden is mijn nichtje behoorlijk ziek en ik bezocht haar wel al, maar gaf haar nog niks. Eerst dacht ik aan bloemen, maar toen zag ik er al zoveel in haar woonkamer staan en chocolaatjes vond ik dan weer niet krachtig genoeg. Daarom schuimde ik nog maar eens Pinterest af en ik kwam bij het minder originele 'opkikkertje'. Ik vond het op zich wel leuk, maar het bleek totaal niet vernieuwend te zijn. Daarom probeerde ik er mijn eigen toets aan te geven.

Benodigdheden:

  • grote glazen bokaal met deksel
  • lichtgroen en donkergroen papier
  • computer en printer
  • schaar
  • lijm
  • karton
  • wiebeloogjes

Werkwijze:

1. Neem een glazen bokaal en beplak die met groen papier.

2. Teken twee poten op groen papier en knip ze grof uit. Plak ze daarna op karton (om ze steviger te maken) en knip ze nu mooi uit. Zorg er wel voor dat je een strook aan de poot laat zodat je ze makkelijk onderaan de bokaal kan bevestigen!

3. Teken een kikkerkop op groen papier en knip ook die grof uit, plak ze op karton en knip ze daarna mooi uit. Voorzie hier ook een plakstrook!

4. Teken een mooie mond op de kop en plak er twee wiebelogen op.

Dan heb je al dit!


5. Vul de beplakte glazen bokaal met kikkersnoepjes.


6. Draai de pot dicht, maar doe dit niet te heftig. Zo kan de pot makkelijk open en wordt het papier er rond niet beschadigd.

7. Teken de twee poten nog eens over zodat je nog twee 'voorpoten' kan maken. Knip die poten uit en plak ze eventueel op karton om te verstevigen. Ik deed dit niet met de voorpoten want dan kon ik ze wat makkelijker op het geheel kleven.

8. Bevestig de kop en de poten aan de glazen bokaal.

9. Personaliseer de buik eventueel met een kaartje!

En dan bekom je dit!
  



En speciaal voor mijn nichtje nog dit... haar lijflied!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...