vrijdag 31 juli 2015

Bogglezak!

Nog een heel kort berichtje voor het slapengaan...

Ik sprak hier al een paar keer over mijn spelletjes en ik had het daarin ook over Boggle. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat te leren valt met dit taalspelletje. Ook ik heb het afgelopen jaar woorden ontdekt die ik eigenlijk helemaal niet kende. Een teeuw is bijvoorbeeld een kruising van een tijger met een leeuw en bestaat dus wel degelijk.

Ondertussen toonde ik hier al een (aangepast) schrijfblad voor het spel. Dat zag er zo uit...


Op de bovenstaande link (bij 'hier') kun je het blad downloaden!

Om het spel te spelen heb je ook letterkaarten nodig en die toonde ik ook al eerder op mijn blog.
Je vindt er hier en hier.

Al deze kaarten maakte ik al een tijd geleden en ik bevestigde ook een aantal stukjes velcro aan mijn klaswand (laat ik hier zeker nog eens zien!), maar die kaarten moeten uiteraard ook ergens opgeborgen worden.

Daarom maakte ik navolging van mijn zakjes voor het dammen het volgende...


Werken met flockfolie kan echt iedereen, de beschrijving vind je onder het toepasselijke label 'flockfolie' :).
Wil je zelf ook gaan naaien, dan kun je hier de werkwijze voor zo'n zakje stap per stap volgen. 
Tip: Werk niet met jeans want de tas kun je niet erg makkelijk dicht maken. Ik koos die stof omdat ik die in hopen heb liggen én omdat die wel tegen een stootje kan.


De kaartjes zitten behoorlijk diep, maar dat vind ik juist goed. Dan kunnen de kinderen niet gaan spieken wanneer ze een kaartje moeten trekken.

Ik wil nu gewoon nog een plaatsje maken om mijn Boggleprins en Boggleprinses uit te hangen. Dat zou dan als beloning  kunnen dienen als een groepje wint. Het is de bedoeling om in het begin van het schooljaar foto's van de kinderen te nemen (al dan niet met een leuke achtergrond of een tof attribuut, ik heb nog geen idee) en die dan bij het spelbord op te hangen. 
Zijn er mensen die al Boggle spelen in hun klas? Wat doen jullie dan met de winnaars? Alle tips zijn ook nu weer meer dan welkom!

En nu ga ik slapen ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...