donderdag 9 april 2015

Verbeterboekje dobbelspel

Laatste anderhalve dag bezig geweest met het overlopen van mijn blog voor het beantwoorden van mijn reacties, het aanvullen van mijn pins en het op orde zetten van mijn tabblad 'Eigen lesmateriaal', maar heb er nu even genoeg van. Even tijd voor een break :). Tegen het einde van de vakantie wil ik wel alle berichten hebben doorlopen, maar we hebben nog 11 dagen hé. Dan zou alles ook van een linkje naar Google Drive moeten voorzien zijn.

Bon, even tijd dus voor iets anders, maar niet voor ik je eerst nog iets nieuws heb getoond. In de vakantie toonde ik jullie eerder al het dobbelspel en nu heb ik er natuurlijk ook nog een verbeterboekje voor gemaakt. Ik twijfelde even of dat wel nodig was, maar ik denk wel dat het de kinderen nog net dat tikkeltje meer bij zal brengen.

Het ziet er als volgt uit...







Voor elke 'soort' woorden is er een blaadje voorzien. De bedoeling is om de schrijfblaadjes van de kinderen te verbeteren en ze daarna terug te geven aan de groepjes. Op die manier kunnen ze samen hun fouten in hun eigen boekje schrijven. Dat boekje kan eventueel meegaan naar huis als een kind bijvoorbeeld met één bepaald soort woorden problemen heeft. Dan kan dit ook als handleiding dienen als de kinderen thuis wat extra willen/moeten oefenen.

Wil je dit document ook graag gebruiken of pik je er gewoon wat blaadjes uit? Kijk dan snel even hier.

Heel veel plezier ermee en geniet van de zon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...