zondag 26 april 2015

Recepten verzamelen

Ik hou veel dingen bij en zeg maar gerust HEEL veel. Soms tot ergernis van mijn wederhelft, mijn mama en af en toe - als ik heel eerlijk ben - van mezelf. Weggooien is een opgave hier ten huize Hogie en dat zorgt er wel eens voor dat ik dringend eens moet opruimen. Sinds mijn tienerjaren knip en scheur ik heel erg vaak, maar het komt er niet altijd van om alles mooi te rangschikken. Met de verhuis die eraan zit te komen, probeer ik toch van het een en ander werk te maken. Zo verzamelde ik al mijn rondslingerende recepten en plakte ik ze allemaal per gang. Ik voorzag titelbladen en rangschikte zo veel mogelijk volgens hoofdingrediënten.

De titelbladen drukte ik af op gekleurde bladen: aperitief, soep, boterhammen, aardappelen, voorgerechten, hoofdgerechten, pizza, pasta, nagerechten,... Uiteraard zijn er nog onderverdelingen mogelijk!


Aan de achterkant van het titelblad voorzag ik een overzicht. Op die manier weet ik binnen vijf jaar nog hoe mijn ordening in elkaar steekt :).


De aperitiefhapjes plakte ik gewoon onder en naast elkaar. Ik hield geen rekening met ingrediënten.


Soep werd dan weer wel volgens hoofdingrediënt gerangschikt. Op die manier vind ik snel wat ik zoek en kan ik gaan snuffelen als ik een paar (over)rijpe groenten in de koelkast tegenkom ;).



Op de rug noteer ik de onderdelen van mijn verzameling. Op die manier weet ik snel waar ik moet zijn.


Nu alleen nog tijd vinden om te koken! Met de ruim 700 recepten moet dat toch ooit wel eens lukken :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...