dinsdag 14 april 2015

Draken!

Aangezien wij binnen een paar maanden verhuizen van een appartement naar ons huis is het de bedoeling om zoveel mogelijk te sorteren en op te ruimen. Eerst zei ik ALLES, maar ik besef dat dit in drie maanden zeer moeilijk zal worden :). Daarom zeg ik nu 'zoveel mogelijk'. Deze vakantie nam ik al een paar dingen ter hand en ik moet zeggen dat er al behoorlijk wat werd afgewerkt en toch al een paar blaadjes werden weggegooid ;).

Mijn volgende project zijn de cursussen van mijn opleiding. Die staan allemaal mooi gerangschikt bij mijn ouders, maar ik gebruikte ze de afgelopen jaar heel weinig. Het is dan ook nutteloos om ze mee te nemen en gewoon terug in een boekenrek uit te stallen. Daarom wil ik ze één voor één doorploeteren en kijken of er nog iets bruikbaars tussen zit. Maar ik hoef je niet te vertellen dat dit een serieus werkje is :).

Bon, vandaag ben ik bezig met mediakunde en ik moet zeggen dat er al heel wat blaadjes in de papiermand liggen. Joehoe! Maar ik kwam er ook wel een leuk gedichtje tegen! Dit is juist de reden waarom ik deze cursussen nog eens wil doornemen. Stel je voor dat je iets weggooit dat je nog kan gebruiken?! :)

Voor de rest hoef ik jullie vandaag niet meer lastig te vallen met mijn hersenspinsels. Ik probeer de komende dagen/weken gewoon af en toe iets uit mijn cursussen te delen en nu is dit dus het gedicht.

                                      Draken


Alle draken kunnen spuwen
en de meesten spuwen vuur.
Kleintjes maar een paar minuten, 
maar de groten wel een uur.

Als twee draken willen trouwen
en de draak zijn vrouwtje kust,
komt de brandweer altijd helpen,
ieder kusje wordt geblust.



Het zou in de lessen drama of muzisch taalgebruik passen, maar misschien is het ook de ideale instap bij een les beeld of wereldoriëntatie. Ik denk dat je er heel veel kanten mee uit kan en dit in tal van leerjaren.


Bronnen:
* Cursus mediakunde - eerste jaar, mevrouw Ducatteeuw
* Gedicht: geen bron (stond gewoon in de cursus). Moest er iemand dit herkennen, laat het me dan weten! Dan zet ik er de bron alsnog bij
* http://valheru.org/tekeningen/tekeningen/2013/10/02/dragon-1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...