dinsdag 3 maart 2015

Mijn eerste weekmenu :).

Het is niet de bedoeling om Gietjes Corner om te vormen tot een receptenblog, maar mijn volgers weten wel dat ik af en toe bak en dat ik heel graag wat meer zou koken voor mijn ventje. Het komt er voorlopig nog niet van omdat ik nog steeds op zoek ben naar eenvoudige recepten. Ik ben nogal een moeilijke eter. Vroeger was het dramatisch, nu is het gelukkig al heel wat beter. Laat ons stellen dat ik in mijn peuterpuberteit niets lustte, maar dat ik intussen in mijn 'volwassenpuberteit' het meeste wel naar binnen werk. Ik hou van heel eenvoudige keuken waar je de meeste ingrediënten wel degelijk op je bord ziet liggen. Niet te veel room en saus dus voor mij, maar alles heel gewoon en vooral puur, in de zuiverste zin van het woord.

Omdat ik heel vaak niet weet wat we zullen eten, wil ik in de toekomst werk maken van een weekmenu. Op heel veel blogs las ik er al over omdat dit echt tijdbesparend werkt. Zo kun je boodschappen doen voor een hele week of een halve week als je niet van vlees uit de diepvries houdt. Met een planning hoef je op geen enkel moment meer na te denken over wat er die avond op tafel komt of hoef je op de valreep ook geen kookboek meer uit te pluizen naar iets bruikbaars. Ik verzeker je, daar word je alleen maar gefrustreerd door! (Kan het weten, been there,done that :) ).

Soit, een weekmenu dus, en ik dacht van die heel makkelijk op het net te vinden. Er bestaan immers wel een pak van die overheerlijke eetblogs. Het enige nadeel is dat je er meestal weinig gewone, traditionele keuken in terug vindt. Ofwel heb ik die blogs nog niet gevonden. Je kunt er zeker ideeën opdoen en er staan recepten tussen die ik graag eens wil proberen, maar ik kan er onmogelijk een doorsnee menu mee samenstellen voor thuis. Daarom wil ik hier graag onze eigen menukaart posten. Op die manier wil ik weer anderen gaan inspireren én wil ik hier in de toekomst zeker op terugvallen. Zo zal het samenstellen van een weekmenu geen hele klus meer zijn, maar eerder een leuk tussendoortje :).

Dus vandaag Weekmenu 1 op Gietjes Corner :). Loopt dit goed en hebben de onderwijsmensen helemaal geen zin in kookberichten? Dan zit er misschien wel een Gietjes Kitchen aan te komen ;). Wat denk je daarvan? Maar ach, wat loop ik weer hard van stapel. Eerst Gietjes Corner onderhouden en Gietjes Weetjes uitbouwen ;).
                           

Week 1: 23 februari - 1 maart

Maandag: verse spaghetti op deze manier


Dinsdag: hamrolletjes met witloof en gekookte aardappelen bij mama

Woensdag: kabeljauw, rijst en tomaatjes (heel weinig tijd om te koken want allebei laat thuis, maar echt overheerlijk voor mij, te droog voor mijn wederhelft :) )

Donderdag: schaap, korensla en kroketjes bij mama

Vrijdag: kotelet, gekookte aardappelen en prei in witte saus

Zaterdag: een boterham met omelet (want wij hadden een RUSTDAG ingepland!)
wel verse pannenkoeken gebakken naar Piet zijn voorbeeld.


Zondag: Croque Hawaï met sla


In de toekomst probeer ik meer foto's van mijn vol bord te nemen, maar meestal heb ik zo'n honger dat ik achteraf denk... lap, op en geen foto :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...