donderdag 5 maart 2015

Laatste klankkaartjes!

Ik toonde je dit weekend al een derde lading klankkaartjes, maar ik kon het niet laten liggen en maakte er nog een aantal. Op die manier kan ik dit werkje ook van mijn to do-lijst schrappen en zeg nu eerlijk... heerlijk toch, dat schrappen :). Het is mijn bedoeling om de originele versie te bewaren in mijn klas, elk kaartje in te kleuren en daarna kleurenkopieën te nemen. Op die manier kan ik ze dan achteraf lamineren en jarenlang gebruiken. Vroeger kopieerde ik ze telkens opnieuw en kleurde en lamineerde ik ze niet, maar ik wil wat tijdbesparend werken. Na tien jaar begin ik stilaan te beseffen dat er ook nog andere dingen naast het lesgeven zijn.

Intussen weten jullie wellicht hoe de klankkaartjes er allemaal uitzien, maar hieronder zie je nog eens een voorbeeld.


Ik maakte er deze keer voor de s, z en p, b.

Deel 1 kan je hier downloaden.
Deel 2 kan je hier downloaden.

En deel 3 vind je hier.

Heel veel plezier ermee!

PS: Ik toon je zeker nog eens de afgewerkte kaartjes in een doos op maat :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...