maandag 2 maart 2015

Extra taak in de vorm van tafels

Vorige maandag had ik het al over een extra taakje. Ik had het toen ook over de bonnen en de strakwerkjes die daaraan verbonden worden. Het is zo dat ik ze zinvol wil houden en daarom werkte ik drie verschillende blaadjes uit. De eerste zie je hier en handelt over rekenen tot 20. Het tweede taakje toon ik vandaag en hier moeten de kinderen tafels oefenen.

De maal- en deeltafels worden in een tweede leerjaar heel vaak geoefend, maar je merkt als leerkracht ook heel snel dat dit niet altijd evident is voor de kinderen. Daarom vind ik het zeker zinvol om als extra taak de tafels wat meer te laten oefenen. Elk kind krijgt tafelkaartjes (uit de handleiding Kompas) mee naar huis en daar moeten ze dan mee aan de slag op het volgende blaadje.


Wil je dit blaadje ook graag inzetten in je klas? Klik dan snel even hier.
Ik zie dat de lijntjes wat versprongen zijn, maar met wat muisklikken ben je een extra taakje rijker :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...