woensdag 18 februari 2015

Een heel jaar woordzoekerplezier!

Normaal gezien probeer ik mijn blogberichtjes wat afwisselend te houden, maar de laatste dagen was ik eigenlijk alleen maar met woordzoekers bezig. Ik heb nochtans nog heel wat andere plannen en ik ontdekte opnieuw een leuk restaurantje, maar dit moet even wachten. Ik wil hier orde op zaken stellen en dat kan alleen maar door het afwerken van projectjes.

Ik vertelde jullie maandag al dat ik woordzoekers aan het maken was op basis van een boekje van De Ballon en nu produceerde ik er de afgelopen uurtjes nog een heel aantal die in heel wat leerjaren inzetbaar zijn. Aangezien het over heel wat verschillende documenten gaat, hou ik mijn berichtje wat kort. Ik wil gewoon nog even het volgende kwijt. Wil je met eigen woorden een woordzoeker maken, kijk dan snel hier. Zo kun je er maken bij een thema of kun je de woorden uit een woordpakket op deze manier verwerken. Daarnaast is het misschien ook een goed idee om de kinderen de moeilijke woorden te laten opzoeken (in de hogere klassen). Je kunt ze bijvoorbeeld een klein blanco woordenboekje geven waarin ze doorheen het jaar hun moeilijke woorden kunnen opschrijven. Die kunnen ze opzoeken in het woordenboek, maar het kan natuurlijk ook dat je de computer inschakelt. Op die manier kunnen ze zelfs woorden gaan tekenen. Een voorbeeld van zo'n boekje heb ik nog niet, ik weet niet of ik dat in mijn tweede leerjaar zal gebruiken.

Bon, de essentie van vandaag is een hele resem woordzoekers en die zet ik hier voor jullie allemaal op een rij. Uiteraard zijn ze weer gratis te downloaden! Vandaag deel ik de eerste 25. Later deze week volgen er nog een hele hoop! Hou dus Gietjes Corner zeker in de gaten.


Auto - 18 woorden
Beroepen - 21 woorden
Bijbelse figuren - 31 woorden
Bloemen - 21 woorden
Bomen en struiken - 16 woorden
Bosdieren - 23 woorden
Boten - 19 woorden
Computertermen - 21 woorden
Dagen, maanden en seizoenen - 22 woorden
Dieren van de dierentuin - 20 woorden
Dierengeluiden - 21 woorden
Dranken - 22 woorden
Europese landen - 20 woorden
Familie - 23 woorden
Feest - 20 woorden
Fruit en noten - 24 woorden
Gebouwen - 19 woorden
Gereedschap - 20 woorden
Groenten - 23 woorden
Handen - 24 woorden
Heelal en ruimtevaart - 19 woorden
Het weer - 25 woorden
Hoofdsteden - 25 woorden
In de keuken - 22 woorden
In de klas - 18 woorden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...