donderdag 26 februari 2015

Een dambord!

Ik wil niet alleen papieren spelletjes spelen op donderdag. In de toekomst wil ik het ook eens met dammen proberen. Ik weet dat schaken op heel wat lagere scholen populair is, maar daarvoor moet je weer meer materiaal hebben. Die schaakstukken zijn immers niet makkelijk te maken. Daarnaast vind ik schaken ook net dat tikkeltje moeilijker dan dammen en ik wil dat iedereen het straks leuk vindt.

Bij deze volgende plannen:
* dambord maken, kopiëren en lamineren
* flesdoppen laten verzamelen
en uiteraard: UITPROBEREN!

Aangezien ik in een vakantie helemaal niet kan stil zitten, maakte ik al een dambord met Word.


Ik zal dit één dezer dagen eens kopiëren op A3 en dan zien of daar flesdoppen op kunnen. 
Daarna zou ik aan de kinderen vragen of ze allemaal 20 dezelfde doppen willen sparen. Op die manier heb ik er meteen genoeg om aan de slag te gaan. Later zou ik dan nog graag een soort knikkerzakjes maken om die doppen in te bewaren. Dan sla ik meteen twee vliegen in één klap want dan kan ik weer wat achter mijn naaimachine vertoeven. Daar maak ik veel te weinig tijd voor.

Wil je zelf ook aan de slag met het dambord? Dan kan dat! Download het snel hier.
Als ik ooit aan naaien toekom, dan leg ik je hier zeker uit hoe ik de zakjes maakte.

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...