vrijdag 27 februari 2015

Een cupcakebabyborrel!

Een hele tijd geleden toonde ik jullie hier al eens een babyborrelkaartje. Ik was toen wel behoorlijk tevreden, maar achteraf gezien kon het misschien wel wat professioneler. Eigenlijk zou ik mij graag wat laten bijscholen om zo'n dingen te maken, maar ik moet jullie niet vertellen dat ik nogal weinig tijd voor nieuwe hobby's vind :).

Aangezien diezelfde vriendin een tweede kindje verwachtte, kwam ze terug bij mij aankloppen voor een kaartje. Dit keer geen bloemen, maar alles in het 'CUPCAKE'-thema. Ik zocht Pinterest af naar goeie ideeën en ik riep ook een paar keer een hulplijn in. Uiteindelijk besloot ik om zelf wat te gaan 'foefelen' en brainstormen.

1. Ik zocht een leuke afbeelding van een cupcake en die vond ik hier.


2. Ik kleurde de cupcake in. Ik gebruikte hiervoor wasco en stift.

3. Ik overtrok de lijnen met zwart.

4. Ik scande het prentje in en foefelde hier en daar wat met de kleurwaarden.

5. Ik zette er babyborrel op. De vorige keer deed ik dat met de hand, maar dit keer koos ik voor de computer. Ziet er volgens mij professioneler uit en is toch een pak minder werk!

Uiteindelijk werd dit het resultaat...



In Word foefelde ik dan nog wat om de tekst er aan de achterkant op te krijgen. Aangezien ik de privacy van de kersverse ouders wil waarborgen, deel ik die gegevens niet.

Via 123inkt bestelde ik behoorlijk zwaar papier (200 gram) en ik drukte alles af met een gewone printer. De kaartjes passen precies in het geboortekaartje en zijn dus een originele uitnodiging voor de babyborrel (al zeg ik het zelf). Uiteraard kun je ook alles op een gewoon wit kaartje printen, maar zeg nu zelf... dit ziet er toch een pak uitnodigender uit... niet?

Wil je dit kaartje ook graag gebruiken of bewerken? Dan kun je het hier downloaden.


An en Xavi, ik vond het een eer om dit te doen voor jullie! En Jae-Lynn, je bent een prachtige baby :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...