donderdag 15 januari 2015

Leesvernieuwingen - Deel 3C

De voorbije week had ik het al over het toneellezen en het begrijpend lezen binnen ons tandemlezen en vandaag wil ik het over onze 'spelhoek' hebben. Ik won ooit een spel van Janbibejan en dit wordt nu als leesopdracht ingezet.

Ik heb het over het volgende spel...


Er zit telkens één kind van het vijfde als spelleider en daarnaast kunnen er tot zes kinderen van het tweede meespelen. De bedoeling is om het spel gewoon te spelen en de spelregels tussendoor door de jongste kinderen te laten lezen. Die spelregels zien er als volgt uit.


Met hoe meer kinderen het spel gespeeld wordt, hoe minder ze uiteraard moeten lezen. Je kunt verschillende spelletjes voorzien, maar wij hadden twee dezelfde spelborden in het bezit zodat de voltallige groep hier kon spelen. Acht kinderen van het tweede en twee van het vijfde.

De spelregels bij het spel werden een klein beetje aangepast en de moeilijke woorden werden voorzien van een liggend streepje. Zo wordt het net iets makkelijker voor de spelers.

Wil je de spelregels ook graag downloaden? Kijk dan snel hier.

Het spel wordt vijf weken na elkaar gespeeld zodat ieder groepje van het tweede het spel kent. Na vijf weken wordt er een nieuw spel voorzien. Wij zijn hier intussen al aan onze tweede reeks bezig en dus hebben we ook al andere spelletjes. Die kun je binnen een paar dagen op Gietjes Corner terugvinden.


1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...