woensdag 3 september 2014

Zelf een breukendoos maken!

De laatste weken is er echt heel weinig tijd. Zowel voor mezelf, maar ook voor mijn teerbeminde blog :). Jammer vind ik dat want ik schrijf en deel graag. Wellicht zijn dat van die periodes en kan ik het binnen een paar weken weer en klein beetje rustiger aandoen. Toch hoop ik om dit weekend wat tijd vrij te maken zodat ik weer elke dag een berichtje kan posten.

Vandaag niets over mijn klasinrichting of de eerste schooldag, maar over mijn breukendoos. In het tweede leerjaar wordt ook dit deel van rekenen al aangeraakt. Daarom vind ik het handig om dit zelf in de klas te hebben. Je kunt deze ook kopen, maar breukendozen zijn nogal duur. Eerst was ik van plan om voor ieder kind zo'n doosje te maken. Dit zou echter niet voldoende gebruikt worden in het tweede leerjaar dus hou ik het bij een grote versie voor het bord.

Ik liet me inspireren door Pinterest...


Met dit document ging ik aan de slag. Ik bewerkte de cirkels wat, kleurde er een aantal in en liet er ook een paar wit. Zo kan ik gekleurde en witte delen ook op mijn bord voorstellen.


Uiteraard werden ze ingekleurd, overtrokken met zwart, geknipt, gelamineerd en weer geknipt.
Binnenkort wordt er ook weer een doos voorzien, maar daar zijn we (jammer genoeg) nog niet :).

Elke kleur is een bepaalde breuk en bij de witte stukken schreef ik de breuk er aan de achterkant op. Het is de bedoeling om aan de binnenkant van de doos een overzichtsblad te hangen. Zo weet ik altijd welke kleur welke breuk is.

2 opmerkingen:

  1. prachtig! Waar haal jij toch al die ENERGIE vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gesteund worden door mensen rondom mij en hup ik ben vertrokken ;).

      Verwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...