zondag 14 september 2014

Leuke boekjes voor huistaak en veel meer

Als leerkracht ga ik elke dag opnieuw op zoek naar boeiend en vernieuwend materiaal. Doorheen de jaren verzamelde ik al heel wat, maar het is nog maar sinds kort dat ik doelgericht kan gaan werken. Ik sta nu immers voor het derde jaar op rij in het tweede leerjaar en ik hoop natuurlijk dat ik hier nog een tijdje kan blijven. Na 10 jaar van hot naar her rennen, is het immers wel leuk om iets op te bouwen. Zo kun je alleen maar beter worden in wat je doet. De goeie dingen blijven, de slechte dingen gaan eruit.

Vorig jaar moest ik altijd nog heel snel op zoek gaan naar een huiswerkblaadje en daar werd ik soms wel wat nerveus van. Daarom wil ik dit jaar werk maken van leuke, eenvoudige blaadjes die er elke dag wat hetzelfde uitzien. Een hoofding die kinderen herkennen en daaronder een paar oefeningen die de leerstof van de dag of de week herhalen.

Alles zelf maken is een illusie. Daar ben ik nu al een tijdje achter. Daarom schafte ik mij voor huiswerk een aantal leuke boekjes aan. Hieronder zie je een paar voorbeelden, maar er zijn een pak meer titels binnen de verschillende leeftijdscategorieën beschikbaar!




De blaadjes worden als basis gebruikt en geven mij echt een goeie ondersteuning. De oefeningen zijn eens wat anders dan de dagelijkse in de werkboeken (maar toch begrijpbaar) en ook de lay-out is heel verzorgd. Op die manier kun je snel en efficiënt een goed huiswerkblaadje maken. En wat wenst een leerkracht nog meer... :).

Ik maakte er zelf nu al een aantal, maar omwille van het auteursrecht kan ik ze hier jammer genoeg niet delen.


Bronnen:
* http://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/informatief-12-jaar/9789044709285/annemie-bosmans/tijd-voor-huiswerk-oefenblaadjes-schrijven-7-8-jaar
* http://www.bonnetsupplies.be/stationery-papierwaren-speel-en-doe-boeken/Tijd-voor-huiswerk-oefenblaadjes-spelling-1-stuk/i/1313/
* http://www.eci.be/INTERSHOP/web/WFS/shop-eci_be-Site/nl_NL/-/EUR/ViewFASLocationLister-Start?AttribName=series&AttribValue=tijd20voor20huiswerk&SiteSpecific=false



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...