donderdag 11 september 2014

Een klasblog maken!

Een hele tijd geleden liet ik jullie hier lezen hoe je zelf aan een blog kan beginnen. Misschien moeten leerkrachten dit meer doen, zo kunnen we nog veel meer materiaal en ideeën delen.

Maar daar wil ik het vandaag eigenlijk niet over hebben. Sinds een paar jaar hebben wij op onze school voor elke klas een klasblog aangemaakt. Dit zou misschien ook een idee voor jullie kunnen zijn. Ze zijn pas opnieuw opgestart en de ene is wel wat swingender dan de anderen, maar je kunt er zeker heel wat inspiratie uithalen. Er zijn ook tal van mogelijkheden. De kleuterjuffen tonen elke week sfeerbeelden uit de klas, de lagere klassen hebben het dan weer over uitstappen of leuke activiteiten tijdens de reken- of taallessen. Uiteraard is het ook mogelijk om mededelingen voor de ouders op de blog te plaatsen.



Mijn klasblog is via volgende link te vinden en aan de rechterkant staan alle blogs van mijn collega's. Op die manier zie je van elke klas een voorbeeld.

Heb je vragen of lukt het niet om er zelf eentje op te starten? Vraag hier dan gerust raad of stuur een mailtje naar gietjescorner@hotmail.com.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...