zaterdag 13 september 2014

Alles voor een geslaagd dicteeschrift :)

Sinds een paar jaar geef ik elke week dictee. Op die manier weet ik welke kinderen nog moeite hebben met een welbepaald stukje leerstof. Woorden die door veel leerlingen fout worden geschreven worden klassikaal herhaald of er wordt een huiswerkje rond een problematiek meegegeven. Ook het oefenschrift kan hier uiteraard ingeschakeld worden.

Ik maakte binnen het Stiltonthema een voorkaft voor het schriftje.


Normaal zet ik de voor- en familienaam op het briefje, maar die liet ik nu weg om de privacy van mijn leerlingen wat te bewaren.

Op het eerste blad van het schrift plak ik ook een briefje. Op die manier weten de ouders ook wat er met de dictees moet gebeuren.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...