zondag 29 juni 2014

Naamkaartjes voor in de klas

Ik liet jullie hier een tijdje terug al mijn kaartjes voor de klastaken zien. Ik vertelde er toen ook bij dat ik deze niet zelf maakte. Intussen hangen ze in bijna elke klas op onze school. Naast de klastaken hang ik altijd naamkaartjes van de leerlingen. Die schuif ik dan elke week door. Bij sommige taken hang ik één kind, bij andere dan weer twee. Dit hangt natuurlijk ook af van het aantal leerlingen in je klas.

De naamkaartjes zien er als volgt uit...


Ze zijn allemaal even groot en kunnen eventueel worden voorzien van magneetlint. Ik deed het zo vorig schooljaar omdat mijn kaartjes aan het bord hingen, maar ik denk dat ik ze volgend jaar gewoon aan een prikbord zal hangen. 

Uiteraard kun je deze kaartjes ook voor tal van andere activiteiten gebruiken. Stop ze in een potje als je een naam wil trekken of gebruik ze voor je hoekenwerk. Er zijn tal van mogelijkheden.
Ik hield deze kaartjes heel erg simpel omdat ze al naast een tekening hangen. Voor de agenda of de kapstok gebruik ik dan weer andere die ik later ook zeker nog met jullie deel.

Wil je deze kaartjes graag zelf gebruiken? Klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...