zaterdag 28 juni 2014

Boterhamdozenbak

Het was hier de afgelopen week behoorlijk stil, maar ik ben niet van plan om heel de vakantie op mijn lauweren te rusten hoor. Met de toetsen en rapporten kwam het er gewoon niet meer van om iets met jullie te delen. Vanaf vandaag komt daar echter weer verandering in. Ik geef jullie vandaag een simpel ideetje voor het verzamelen van de boterhamdozen en ik beloof ook plechtig dat ik dit weekend alle openstaande mails beantwoord.

Bij ons op school worden de boterhamdozen 's morgens en na het eten verzameld in een bak. Die bak staat om 8u.40 aan de klasdeur en de kinderen bergen er hun boterhammen in op. 's Middags nemen twee verantwoordelijken de bak mee naar de eetzaal. Zijn de kinderen klaar met eten, dan moeten ze hun boterhamdoos weer in de bak deponeren. Bij het begin van de lessen in de namiddag wordt de bak terug meegebracht naar de klas en bergen de kinderen hun boterhamdoos onmiddellijk in de boekentas op.

Vorig jaar voorzag ik mijn bak al van een toepasselijk 'themablad'.


Aangezien er volgend jaar twee klassen in het tweede leerjaar zijn, maakte ik nu ook een blad voor de nieuwe bak. Later volgt er nog een foto van zo'n bak. Indien je dit blad ook graag wil gebruiken, klik dan hier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...