vrijdag 2 mei 2014

Toffe letterkaartjes voor BOGGLE

Ik ben nog steeds met mijn schrijflessen bezig en de laatste week ging ik op zoek naar leuke extra opdrachten. Op die manier kunnen de kinderen hun schrift verder ontwikkelen, maar hoeven ze dat niet steeds met extra werkblaadjes te doen. Daarom dacht ik aan het spelletje Boggle. Ik zag het al een paar keer langskomen op Pinterest, maar ik werkte het nog nooit eerder uit. Het is de bedoeling dat de kinderen - binnen een afgesproken tijd - zoveel mogelijk woorden met 16 letters maken. Ik moet nog verder werken aan het schrijfblad en het spelbord, maar ik maakte wel al letterkaartjes. Vroeger maakte ik al eens zo'n kaartjes, maar die gebruik ik al aan het bord en tussendoor. Daarom wilde ik wat kleurrijkere dingen deze keer.























Ik maakte van elke letter zes kaartjes, maar ik maakte er geen met de q, x en y. Kinderen in het tweede leerjaar kennen immers toch bijna geen enkel woord met deze letters. Met de onderstaande bron kun jij uiteraard aan de slag om zelf wel kaartjes van de q, x en y te maken. Wil je echter deze kaartjes al? Kijk dan hier.

Bron:
* file:///C:/Users/VBS%20Houthulst%2016/Downloads/71358343-Multi-Polka-Dot-Letters.pdf

2 opmerkingen:

  1. Echt leuk!
    Dit ga ik gebruiken voor iets oudere leerlingen (6de) in mijn stage wanneer ze sneller klaar zijn.
    Ik krijg de link om zelf kaartjes te maken echter niet open. Is hier iets misgelopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo! Bedankt om deze letters al te delen. Welk lettertype gebruikte je eigenlijk? Ik heb nl. wel die overige letters nodig... en moet ze dus nog maken. :-)
    Hoe krijg ik de nieuwe letters op hun plaats? Ik zie dat ik de groepering NIET kan opheffen. Hoe deed jij dat? Is dat een basissjabloon?

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...