Zoals ik eerder al vertelde wil ik van elke maal- en deeltafel een kaartje mét de oplossing maken. Het valt me op dat bepaalde oefeningen door welbepaalde kinderen moeilijk onder de knie te krijgen zijn. Daarom wil ik opvallende fouten op hun bank bevestigen. Op die manier kunnen de leerlingen de maal- of deeltafel makkelijker automatiseren. Het is natuurlijk de bedoeling om de kaartjes na een paar dagen/weken terug te verwijderen.
Ik maakte eerder al de maal- en deeltafel van 1 en de maaltafel van 2. Intussen heb ik de deeltafel van 2, de maal- en deeltafel van 3, van 4 en van 5 gemaakt. De kaartjes sluiten mooi aan op mijn andere kaartjes en op de kleine wandplaten voor de tafels. Ze werden dus ook opgesmukt met de tekeningen van Leendert Jan Vis.
Hieronder zie je een paar voorbeelden...
Wil je graag gebruik maken van deze kaartjes? Kijk dan hieronder.
* Tafel van 1
* Tafel van 2
* Tafel van 3
* Tafel van 4
* Tafel van 5
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Breng de actua naar je klas met een quiz!
Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...
-
De dagen van de week zijn een vast onderdeel van de leerstof in het tweede leerjaar. Omdat dit voor sommige kinderen wel abstract kan zijn, ...
-
De vakantie staat alweer voor de deur. Na acht weken hard werken kunnen we straks even uitblazen (of misschien nog harder werken). Niet alle...
-
In het eerste leerjaar leren de kinderen lezen . Het is schitterend om te zien hoe de kinderen beetje bij beetje woorden kunnen gaan decoder...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten