vrijdag 23 mei 2014

Geen nieuwe projecten, maar afwerken is de boodschap :)

Het was hier de laatste weken een behoorlijk 'knipperlicht'. Dit idee, ah nee, een ander idee, misschien dit eerst, ah nee, dat is niet zo dringend, misschien beter eerst dat... Ik probeer op dit eigenste moment die flipperkast in mijn hoofd stil te leggen en gewoon te beginnen bij het begin of toch tenminste waar ik gebleven was :).

Daarvoor heb ik mijn blog ook een tweetal jaar geleden gestart. Om dingen te delen, maar ook om alles hier op een rijtje te krijgen. Toen schreef ik immers dit...

Hallo iedereen,
Na het bezoeken van zoveel toffe blogs begon het bij mij toch ook te kriebelen... Ik was er ooit al eens mee begonnen, maar die blog was geen lang leven beschoren. Een tweede poging dus... We zien wel waar het eindigt. Aangezien ik dagelijks met heel wat verschillende dingen probeer bezig te zijn, zal dit schrijven en posten me misschien ook helpen... want soms is het nodig om alles in mijn hoofd eens op een rijtje te krijgen. Op hoop van zegen :). Ik wil hier vooral dingen posten rond lesgeven, schilderen, tekenen, bakken, knutselen, naaien, lopen, lezen,...  Benieuwd of ik jullie kan boeien!
Gietje

Het is dus meer dan duidelijk dat dit de aard van mijn beestje is. Ik weet hoe ik ben en wat ik nodig heb. De laatste tijd heb ik me misschien wat voorbij gehold en daarom moet ik gewoon weer even op adem komen. Ik denk helemaal niet aan gas terug nemen, maar gewoon aan terug wat meer gestructureerd aan het werk gaan. Het heeft geen zin om 1000 dingen tegelijk te willen want dan schiet ik 's nachts wakker en flitst er weer van alles door mijn hoofd. 

Vanaf morgen probeer ik dus de draad op te pikken en doe ik een poging om weer elke dag opnieuw ideeën met jullie te delen. Zo is het voor jullie te volgen, heb ik er wat aan en kunnen er projecten op mijn lijstje geschrapt worden. 

Voila, mijn plannen en voornemens zijn glashelder. Nu alleen nog volhouden en niet meer afdwalen in een wereld vol ideeën waarin je alleen dreigt te verdrinken ;).

Op naar morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...