dinsdag 25 februari 2014

Nieuw bakprobeersel: chocoladecake met bloemsuiker!

Vorige woensdag probeerde ik de cake die al een tijdje geleden wilde proberen. Toen had ik niet genoeg bloemsuiker in de kast staan en verschoof ik het plan dus naar een later tijdstip. Intussen was ik naar de winkel geweest en kon ik dus aan de slag. Ik vond het recept op de site van Solo, zeker een aanrader voor iedereen die graag eens iets nieuws uitprobeert.

Deze cake heeft voor mij niks traditioneel, maar is daarom des te uitdagender. Na de marmercake van de vorige keer werd het nu een pure chocoladecake en wel puur in de zuiverste zin van het woord. Het is immers een cake dat niet alleen heel wat fondant chocolade, maar daarnaast ook cacaopoeder bevat.

Ingrediƫnten
* 100 ml water
* 200 gram boter
* 200 gram zelfrijzende bloem
* 400 bloemsuiker
* 3 eieren
* 30 gram cacaopoeder
* 250 gram fondant chocolade

Werkwijze
* Weeg de boter af en doe ze in stukken, doe hetzelfde met de chocolade.
* Doe de suiker, de boter, het water en de chocolade in een pot en zet dit op een laag vuurtje. Roer constant zodat het goedje niet aanbrandt. 
* Giet het mengsel daarna in een deegkom zodat alles wat kan afkoelen. 
* Voeg er de bloem, de eieren en de cacaopoeder aan toe.
* Giet alles in je bakvorm en zet de cake voor zo'n uurtje in de oven en dit op 160°. 

Bij mij heeft het zo'n anderhalf uur geduurd, maar ik heb dan ook maar een combiding... :). Daarna was ik behoorlijk enthousiast over de smaak, maar net iets minder over de vorm van mijn cake. Ik wachtte wellicht niet lang genoeg om hem uit de vorm te halen en ik moest hem eigenlijk met een lepel opeten.  

Bron:
* www.solo.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...