donderdag 16 januari 2014

Twee hoekfiches voor bekende spelletjes

Een tijdje terug toonde ik hier mijn pictogrammen voor hoekenwerk. Ik werkte er in totaal 12 uit. Er bestaan zowel kleine als grote. De grote dienen voor de hoek zelf, de kleintjes voor mijn klaswand. Zo kan ik naamkaartjes bij de hoeken hangen.

Daarnaast gebruikte ik een bijlage van Klascement om (blanco) fiches per hoek te maken. Die zag je hier al. Het is nu de bedoeling om een tiental fiches per hoek te maken zodat ik weer een tijdje gewoon kan putten uit mijn materiaal. Ik begon er vorig jaar al aan, maar dit jaar bleef het wat liggen. Ik moet dit jaar immers toch geen hoekenwerk geven, alleen godsdienst, taal en rekenen.

Bij de spelhoek heb ik er al een stuk of vijf, maar niet alle spelletjes zijn even bekend. Dat zijn Jenga en Mikado echter wel. Deze fiches zijn dus bruikbaar voor heel wat leerkrachten onder ons.

Wens je deze fiches te gebruiken? Kijk dan snel hieronder.
Spelfiche Mikado en spelfiche Jenga

Beide fiches zijn even groot hoor, dat lijkt alleen wat anders bij deze foto's.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...