maandag 11 november 2013

Kroondoos voor 9-jarig nichtje Cathelin

Vorige dinsdag werd de oudste dochter van mijn broer en schone zus 9 jaar. Dat is wel even schrikken hoor als je begint te tellen. Want hoe cliché het ook klinkt, de jaren gaan heel erg snel. Gelukkig hebben de kinderen zelf daar meestal geen last van dus was het alweer tijd voor een feestje. We hebben er zo wel een paar in november. Eerst was er pepe die 85 werd, nu Cathelin 9 en ik straks... 30 :).

Aangezien de verjaardag gisteren werd gevierd moest er weer een pakje in elkaar geknutseld worden. Origineel zijn is ook in deze leeftijdscategorie niet makkelijk meer, maar ik werd door mijn schone zus gelukkig wat op weg geholpen. Cathelin leest namelijk heel graag strips en we konden er een stapel tweedehandse op de kop tikken.

Daarna ging ik op de volgende manier aan de slag:

  • Ik nam eerst een doos van kopieerpapier, maar dat kan uiteraard ook een andere doos zijn. 
  • Ik beplakte de volledige doos met één van haar favoriete kleuren (paars). Uiteraard kun je de doos ook verven of beplakken met snippers.
  • Ik knipte er een aantal hoeken uit zodat ik de vorm van een kroon bekwam. Normaal wou ik alles afmeten en dan heel secuur te werk gaan, maar mijn ventje verklaarde me zot en ik knipte dan maar met de 'vrije hand'.
  • Ik beschilderde twee hartjes (uit piepschuim). Deze plakte ik achteraf op de korte kanten van de doos.
  • Ik pakte de eerste strips in, de rest verstopte ik onder de pakjes.
  • De zijkanten van de doos versierde ik met letters en zelfklevende versieringen van de Hema.





En toen bekwam ik dit!



Cathelin was er heel erg blij mee en ze zal de 'kroondoos' als 'stripopslagplaats' gebruiken. Missie geslaagd dus!

1 opmerking:

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...