maandag 14 oktober 2013

'Oneindig', het laatste deel van de Ward-trilogie

Dit weekend nam ik de tijd om het derde boek van de Ward-trilogie uit te lezen. Daarmee komt er een einde aan een spannend, boeiend en fantasierijk verhaal. Het was nu de tweede keer dat ik de boeken las en ik moet zeggen dat ik er nog meer van genoten heb dan de eerste keer. Ik las de drie boeken nu ook allemaal na elkaar zodat ik helemaal in het verhaal zat. Na 'Deadline'en 'De Chaos' was nu 'Oneindig' aan de beurt.

Rachel Ward - Oneindig Gegevens

Oorspronkelijke titel: Numbers: Infinity
Vertaald door: Lydia Meeder (2012)
Omslagontwerp: Lenaleen / Steve Wells
ISBN: 978 90 477 0434 8
Uitgeverij: Lemniscaat Rotterdam
Aantal pagina's: 237

Flaptekst

Adam, Sarah en de kleine Mia zijn op de vlucht na de Chaos van 2027. Ze proberen zich te beschermen tegen iedereen die iets van hen wil, want inmiddels kent de hele wereld Adams gave: hij ziet nummers in de ogen van mensen - de data waarop ze zullen sterven.
Dan wordt bekend dat Mia haar sterfdatum heeft ingeruild met die van iemand anders. Dat geeft haar een macht die iedereen wel wil hebben: de mogelijkheid om eeuwig te leven. Een adembenemende jacht begint.

Mijn beoordeling (++)

Ik vertelde eerder al dat ik deze trilogie erg vernieuwend vond. De boeken kun je helemaal niet in een hokje duwen en ik las voordien ook nog nooit een verhaal dat op deze 'feiten' wordt gebaseerd. Het verhaal speelt zich af in de fantasiewereld en zelfs in de toekomst, twee dingen waar ik eigenlijk niet van hou. Ward laat het echter heel erg echt overkomen waardoor je je kan vereenzelvigen met de hoofdpersonages. We zijn intussen al aan een tweede (en derde) generatie toe binnen dezelfde familie, maar dit derde boek was helemaal niet langdradig. Het was van begin tot einde spannend en het vormt dan ook een prachtige afsluiter. Ik zou elke tiener en volwassene deze boeken aanraden!

Veel leesplezier!


Bron foto:
*http://www.literatuurplein.nl/boekdetail.jsp?boekId=799521

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...