dinsdag 16 juli 2013

Bravobonnen voor thuis en op school

Het moet allemaal wat rustig gaan. Dan valt het wel mee. Niet te veel fysieke inspanningen en vooral veel rusten. Lezen en tv-kijken, oké, maar dat kan ik toch geen hele dag. Daarom probeer ik ook wat te werken voor het komende schooljaar. Een beetje zot want ik weet niet eens of ik wel werk zal hebben, maar kom... Het zijn dingen die jaren kunnen meegaan en die ik dan later niet meer moet maken. Voorzienig zijn dus.

Ik zag op Klascement iets rond belonen. Ik werkte vroeger al eens iets uit, maar dat werkte niet zo goed. Daarom ging ik op zoek naar iets nieuws en beters. In het begin van mijn loopbaan was ik nog van het gedacht dat ik alles zelf moest bedenken. Dankzij het gezond verstand van mijn ventje besef ik dat er ook al goeie dingen bestaan. Die dan even naar mijn hand zetten en we kunnen er mee aan de slag.

Zo werkte ik de afgelopen dagen het idee rond BRAVO-BONNEN uit. Ik zag het idee hier en maakte er mijn versie van. Alvast bedankt, Klascement en HildeVorsselmans.

De kaartjes zien er als volgt uit:


Concept: 
Een kind die iets goed heeft gedaan, krijgt een bravo-bon. Zo kan dat bij een goeie toets, maar even goed als een kind een klasgenootje heeft geholpen, flink stond in de rij, als eerste stil was, zijn of haar uiterste best heeft gedaan om netjes te werken,... 
Thuis zijn er uiteraard andere toepassingen. Zo kan je kind een bravo-bon verdienen bij het flink uiteten van zijn of haar bord, een droge pamper (wanneer je kind lang in bed blijft plassen),...
Verzamelt het kind een aantal bravo-bonnen (ik zal starten met drie in het tweede leerjaar), dan mag het een verrassingskaartje trekken. Over die kaartjes de volgende keer meer!

Wil je ook deze bravo-bonnen gebruiken? Kijk dan snel even hier.


Veel plezier ermee!

Bronnen afbeeldingen:
http://www.bewegende-plaatjes.eu/categorien.php?categorie=goed_gedaan
http://www.animaatjes.nl/plaatjes/goed_gedaan/0/&p=3/
http://titaritadotcom.wordpress.com/2012/07/02/bravo-voor-het-ganse-geelse-team/
http://papillondavril.centerblog.net/rub-gifs-bravo--2.html
Bron idee: 
http://www.klascement.be/docs/43336/?previous

12 opmerkingen:

  1. Deze mag je me ook mailen. moniquefissette@hotmail.com
    Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begon te twijfelen of ik je al een mailtje stuurde. Nu nog eens alles doorgestuurd. Veel plezier ermee!

      Verwijderen
  2. Super leuk! Ik zou ze ook graag gebruiken :)
    De 'kan beter bonnen' zou ik ook wel willen.
    Wil je ze mij mailen naar: sarah.verhoeven93@gmail.com
    Al heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super leuk! Ik zou ze ook graag gebruiken.
    De 'kan beter bonnen' zou ik ook wel willen.
    Heb je de beloningsbonnen ook al.
    Alvast heel erg bedankt,

    Marlies
    marliesvandenbempt@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je een mailtje gestuurd! Sorry voor de late reactie!

      Verwijderen
  4. Ik zou deze ook graag gebruiken.
    groetjes tatjana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi,

    Superleuk gedaan!! Zou ik ze ook mogen gebruiken samen met de bravobonnen verrassing ? mijn e-mailadres is magalivannoten@hotmail.com

    Alvast heel erg bedankt!!

    Groetjes, Magali

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor dit leuke beloningssysteem! Ik probeer ook regelmatig iets nieuws uit! Dit ziet er alvast erg fijn uit, dus laten we hopen dat het in het vierde leerjaar ook een succes wordt!
    Juf Nika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk bedankt, ik vind de verschillende manieren om te feliciteren nuttig voor mijn franstalige leerlingen. Juf Katrien

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...