vrijdag 14 juni 2013

Hoesten en uien

Ongelooflijk maar waar. Juni en toch zieken in de klas. Het weer is dan ook behoorlijk wisselvallig en dat resulteert wel in een aantal ziektekiemen. Sinds vorige week heb ik er blijkbaar ook wat mee naar huis genomen. Afgelopen weekend hield ik het vooral bij rusten, maar eens de werkweek er weer is, moet er natuurlijk gewerkt worden. Daardoor loop ik nu nog steeds wat ziekjes rond. De fysische paraatheid valt nog mee, maar die hoest put me echt uit. Gisteren was het zelfs zo erg dat ik er leek in te blijven... Ik heb dan wat soep gedronken en even buiten een frisse neus gehaald. Ik vreesde voor een slapeloze nacht, maar luisterde naar mijn mama en haalde de uien boven. Mijn vriend pelde er eentje en zette hem in twee stukken op mijn nachtkastje. Wat een onnozele ui niet kan doen. Ik heb slechts een vijftal keer moeten hoesten en heb een pak beter geslapen dan de afgelopen week. Dus een goeie raad: last van een hoest, zet een doormidden gesneden ui om je nachtkastje en je zult merken dat het hoesten je zo goed als vergaat!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...