donderdag 2 mei 2013

Eerste babycadeautje

Het werd al een productieve week! Na een geflockt doosje voor mijn achternichtje werd er gisteren aan een babycadeautje gewerkt. We moesten dan ook naar een babyborrel van een collega. Ik ging haar flinke (derde!) zoon al gaan bewonderen in het moederhuis, maar was gisteren ook graag van de partij. Het cadeau gaf ik eerder al, maar ik maakte snel nog iets voor het feestje. Het werd een 'gepimpte' body. Ik zag het idee op Pinterest en maakte er mijn eigen versie van.

Zo ging ik te werk:

1. Ik nam een body en legde er een stuk papier over. Zo maakte ik het patroontje voor de gilet. Loop langs de lijn van de mouw en de zijkant en schets dan de onder- en binnenkant.


2. Knip je patroontje uit en leg het op de body. Zo kun je controleren of de gilet mooi tot in het midden komt. Draai je patroon daarna nog eens zodat je ook de andere kant kunt checken.


3. Leg je patroontje op je stof en teken het tweemaal. Vergeet het de tweede keer niet te spiegelen!


4. Leg de stof nu eens op je body om alles nog eens te controleren. Ik koos hier voor een nieuw stofje, maar je kunt uiteraard ook een oud hemd recupereren.


5. Voorzie een (stukje) das voor boven en onder de gilet. Ik opteerde hier voor twee aparte stukken, maar je kunt er natuurlijk ook een volledige das onder steken. Voor het bovenste stuk maakte ik een sjabloontje (nadat de eerste nogal scheef uitviel). Je kunt hier ook met flockfolie werken als je niet alles wil stikken.





















6. Ik naaide de das eerst met de hand vast om dan achteraf alles vast te zetten met de naaimachine. Dan spelde ik de stukjes gilet op de body, naaide alles snel met de hand en daarna terug met de naaimachine.



7. Ik werkte het af met twee knopen. Oorspronkelijk had ik nog het idee om de eerste letter van de baby erop te flocken (ik heb de smaak te pakken), maar daar was jammer genoeg geen tijd meer voor.

En zie hier het eindresultaat!



2 opmerkingen:

  1. Dat is een erg leuk idee. Waar haal je altijd je stoffen? Ik koop vaak mijn stoffen online bij de Stoffenshop. Groetjes Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik probeer minstens twee keer per jaar naar het Stoffenspektakel te gaan. Daar vind je veel leuke en betaalbare stoffen. Ik ga ook naar 'In den Beer' in Harelbeke, 'Meky Shop' in Beerst en 'De Soldeur' in Kortrijk. Ik ben van plan om ook af en toe eens wat te bestellen via internet, maar ik ben nog maar een beginner :) - veel naaiplezier

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...