zondag 14 april 2013

Weetjes '13/11

Als afsluiter van deze vakantie wil ik toch nog snel een berichtje op mijn blog posten en hopelijk kan ik die lijn ook volgende week doortrekken. 'k Moet zeggen dat ik er gewoon heel erg rustig van wordt. De dingen die ik wil bewaren, probeer ik hier te posten en soms doe ik er ook iemand van mijn lezers plezier mee. Twee vliegen in één klap.

Omdat ik in de voorbije twee weken heel wat blaadjes met allerlei weetjes tegenkwam, zet ik er vanavond nog eens tien op een rij. Dan wordt die papierhoop hier misschien eindelijk weer wat kleiner :).

1. Een megging is een legging voor mannen.

2. Bokma is een merknaam van jenever.

3. Bokwa is een nieuwe fitnessrage die komt overgewaaid uit de Verenigde Staten. Hierbij worden cijfers en letters gedanst. Het bestaat voor 80% uit fitness en de rest is dansen.

4. Een wombat is een buideldier dat in 1800 door George Shaw voor het eerst werd beschreven. De wombat is een dier dat er uitziet als een kruising van een beer en een das. Het dier graaft heel lange gangen onder de grond.

5. Accelerando betekent 'versnellend' in het Italiaans.

6. De oren van hazen en konijnen worden ook wel lepels genoemd.

7. In chattaal betekent ASL age, sex, location.

8. Marie-Antoinette was de vrouw van de 18de-eeuwse koning Lodewijk XVI.

9. Met pulmones worden de longen bedoeld.

10. Grimaldi is de naam van het vorstenhuis dat over Monaco regeert.


Bron foto: http://www.wombats.net/wombat-pic.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...