zondag 10 maart 2013

Een vrouwenroman pur sang

Dit jaar bracht me nog niet veel tijd om te lezen, maar na De Boekendief en Rattenvanger slaagde ik er nu toch in om een derde boek uit te lezen. Na een historisch boek en een thriller ging ik deze keer weer resoluut voor een roman. Jill Mansell en Santa Montefiore zijn me al een aantal jaar bekend, maar dit keer ging ik voor een boek van Debbie Macomber. Het boek lag bij de nieuwkomers in de bieb en de voorkaft sprak mij onmiddellijk aan. Nadat ik het verhaal gelezen heb, zou ik het niet vernieuwend, maar eerder verfrissend noemen.


Gegevens

Oorspronkelijke titel: The Inn at Rose Harbor
Oorspronkelijke uitgever: Ballantine Books; New York
Vertaling: Ineke de Groot
Omslagontwerp: Johannes Wiebel
Omslagbeeld: Shutterstock/Kimberly Hall/Oleksii Zelivianskyi
Uitgeverij in het Nederlands: De Boekerij bv, Amsterdam
ISBN: 978-90-225-6409-7


Flaptekst

Jo Marie Rose heeft haar man verloren. Op zoek naar rust en de mogelijkheid van een nieuwe start, vestigt ze zich in het kleine kustplaatsje Cedar Cove. Maar hoe begin je opnieuw na een gelukkig leven samen? Als Jo Marie een bed & breakfast te koop ziet staan, beseft ze dat dit haar kans is.

Haar eerste gast is Joshua Weaver, die voor zijn zieke stiefvader komt zorgen. De twee mannen hebben het nooit goed met elkaar kunnen vinden, en Joshua heeft weinig hoop dat dat nog zal veranderen. De andere gast is Abby Kincaid, die naar haar geboorteplaats Cedar Cove is teruggekeerd voor de bruiloft van haar broer. De laatste keer dat ze er was is twintig jaar terug, en niet voor niets: het schilderachtige havenstadje herbergt voor haar vooral pijnlijke herinneringen…


Mijn beoordeling (+/++)

Het is niet zo evident om dit boek 'punten' te geven. Ik vond het helemaal geen slecht boek en het las heel erg vlot. Het bracht wel niets nieuws aan de horizon. Zo weet je eigenlijk al van halverwege het boek hoe alles zal aflopen. Dat is wel vaker zo bij een roman, maar ik hou er van dat de schrijfster toch wat origineler uit de hoek komt. Dit is bij dit boek van Macomber niet het geval. De situaties waarin de personages zich bevinden lijken levensecht, maar lopen allemaal heel goed af. Dat is dan weer net iets minder realistisch.


Bron foto:
http://www.boekerij.nl/nl/p4c6e861eb9b5c/12156/de-bed-breakfast-in-rose-harbor.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...