woensdag 13 februari 2013

Met de kids naar Zambezia

Vandaag trok ik samen met mijn mama en mijn twee nichtjes naar de cinema. Op stap met drie generaties, iets waar ik echt van kan genieten. Ik vreesde een scene bij het kiezen, maar het ging nogal vlot. De meiden wilden die film wel eens zien met die vogels. Wij moesten even zoeken over welke prent het dan wel ging, want toegegeven... die kinderen kennen er een pak meer van dan mijn ma en ik samen :).

Zambezia vertelt het verhaal van een jonge valk Kai die de wijde wereld wil intrekken. Hij leeft samen met zijn vader in een afgelegen gebied en is het beu om zonder actie en vrienden door het leven te gaan. Wanneer er een paar andere vogels toevallig voorbij komen, beslist hij hen achterna te gaan. Zij zijn immers op weg naar Zambezia, een droomstaat voor vogels. Kai is benieuwd, maar belandt al snel in een spannend en gevaarlijk avontuur.



Meer info over de film vind je bij mijn tabblad 'films' - Zambezia.


Bron foto:
http://www.paff.org/zambezia/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...