vrijdag 15 februari 2013

Geld maakt niet gelukkig...

Oefenen met de euro is noodzakelijk in de lagere school. Ons betaalsysteem is immers voor kinderen niet altijd even makkelijk te begrijpen. Eerst en vooral zijn er heel wat verschillende munten en biljetten. Daarnaast moet men de euro's en centen uit elkaar kunnen houden.

Komt daar nog bij dat de kinderen niet alleen gepast moeten kunnen betalen, maar dat ze ook moeten kunnen teruggeven. Het komt er dus op aan om dat heel vaak te oefenen en te herhalen. Wij - als leerkrachten - doen dit in de klas. Ook thuis kun je spelenderwijs op weg gaan. Je kunt daar uiteraard echt geld voor gebruiken, maar namaakgeld komt ook altijd van pas.

Ik maakte het op die manier en verzamelde opnieuw alles in een passende doos. Hierbij toon ik de namaakmunten voor mijn bord, maar ik heb ze ook in het klein gemaakt.







Wil je zelf ook aan de slag? Kijk dan snel even hier.

2 opmerkingen:

  1. Deze euro'tjes zou ik wel willen hebben... Tof dat je zo veel moeite doet om dingetjes te maken én te delen... E-mailadres: nielsw1994@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...