maandag 14 januari 2013

'Ontsnapt uit de hel' van Samira Bellil

Een hele tijd geleden werd er bij de Belgische krant 'Het Laatste Nieuws' een reeks waargebeurde verhalen aangeboden. 'Ontsnapt uit de hel' was er daar één van. Omdat ik wel hou van dit genre begon ik aan dit boek. Toch is er altijd kans dat zo'n verhaal minder geschreven is. De gebeurtenissen zijn schokkend, maar komen soms niet zo goed over. De feiten zijn dan ook vaak door de mensen neergeschreven die het zelf mee maakten en dus niet door echte schrijvers.

Gegevens

Uitgavejaar: 2003
Uitgavejaar in het Nederlands: 2008
Pagina's: 240
Vertaald door: Judith Wesselingh
Uitgeverij: Arena

(de gegevens kunnen afwijken, ik moest ze opzoeken op het internet)


Mijn beoordeling ( - )

Het boek leest heel erg vlot en doet je wel even stilstaan bij de ongelooflijke gevolgen voor een vrouw na een verkrachting. Toch geef ik dit boek geen goeie beoordeling. Er wordt makkelijke taal gebruikt, maar het kon me weinig boeien. De schrijfstijl is eerder saai en brengt te weinig elementen aan bod. Je blijft met veel vragen achter als je de laatste bladzijde van het boek omdraait.


Bron foto:
http://www.zoekertjes.net/boeken/biografieen/655547/samira-bellil-ontsnapt-uit-de-hel-dans-l-enfer-des-tournantes.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...