maandag 17 december 2012

Het is duidelijk lang geleden

Een paar dagen terug liet ik jullie weten dat ik de draad of beter gezegd de wol van het breien weer wilde oppakken. Intussen heb ik toch al wat gewerkt aan mijn techniek en ik moet zeggen... het gaat erop vooruit! Tegen dat het opzetten naar behoren lukte, waren er mij al enkele vloeken ontsnapt. Nu gaat het al een stukje vlotter. Ik heb dat eerst een paar keer geoefend want ik ben jammer genoeg geen zo'n heel snelle leerder.

Dan ben ik aan de slag gegaan met de rechtse steek. Leek me simpel, ik kon het trouwens al van mijn 7 jaar... Heb ik me even mispakt. Ik klungelde weer als twintig jaar geleden. De steken wat te strak, een steek die van de naald viel, steken veel te ver van de punt, heel onhandig met die twee naalden,...

Maar ik bleef opnieuw, en opnieuw, en opnieuw beginnen en op den duur ging het wel een stuk vlotter. Ik zag er zelfs al een mooi proeflapje in. Alleen een niet over het hoofd te zien detail... Zie je die rechtse kant zo wat schuin gaan? Ik ben mijn breiwerkje niet alleen in de lengte, maar ook in de breedte aan het uitbreiden.

Toen ik de steken op mijn naald telde, moest ik het eerlijk bekennen. Ik heb nog veel oefening nodig. Ik startte met 28 steken, maar zit nu al aan 35... Beginnersfout zeker?




Maar we geven niet op! Binnenkort is het kerstvakantie en ik maakte alweer wilde plannen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...