donderdag 1 november 2012

Een spaarpot voor Mateja

Aangezien ikzelf die dertig kaarsjes steeds dichter zie komen, werden er dit jaar veel bevriende gezinnen wat uitgebreid. De ene kadet volgde het andere prinsesje op. Wat is het zalig om al dat geluk rondom je te zien! En ik moet toegeven, die baby's doen me wel iets :). Ik heb nog steeds geen klok die echt aan het tikken is geraakt, maar ik moet bekennen dat het kleinood wel al in een heel klein hoekje verscholen zit. Toch houden wij die gezinsuitbreiding voor later en genieten we intussen van al dat jong geweld bij onze vrienden.

In het begin van mei 2012 werd de flinke Mateja geboren. Aangezien zijn mama me nauw aan het hart ligt, ging ik maar wat graag op bezoek bij dat nieuwe, kleine wondertje. Aangezien mijn naaitalenten nog niet zo ver rijken, koos ik ervoor om een spaarpot in elkaar te knutselen. 

Ik ging als volgt te werk:
1. Ik zocht een metalen blik met deksel (denk maar aan koffie, drank,...) - niet te groot, niet te klein
2. Ik bestudeerde het geboortekaartje en haalde er de twee hoofdkleuren uit. In dit geval was dat niet echt moeilijk en ik ging dan ook resoluut voor blauw en bruin
3. Ik beplakte het blik volledig met blauw papier. Ook de rand van het deksel voorzag ik van een blauw kleurtje. Dat was zowat de moeilijkste opdracht van het hele werkje. Het kwam dan ook meerdere keren los, maar... de aanhouder wint!
4. Ik kocht houten letters op het Boekenfestijn (maar natuurlijk ook verkrijgbaar in de betere knutselzaken) en kleurde die in met vette wasco's. Ik verkoos hierbij enkel de bovenkant te kleuren en niet de zijkanten.
5. De letters bevestigde ik met knutsellijm aan de pot.
6. Het deksel beplakte ik met bruin papier en voorzag het geheel natuurlijk van een gleufje.
7. Als laatste mikte ik wat centjes door de gleuf en verpakte ik alles in een mooi doorzichtig papiertje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...