woensdag 21 november 2012

Appeltaart voor de hele familie!

Ik experimenteer graag als het op bakken aankomt. Door tijdsgebrek val ik echter snel weer terug op die makkelijke en gekende recepten. Ik zou me nochtans graag eens wagen aan iets anders, maar meestal komt het er niet van. Omdat ik vandaag zin had in appels, bladerdeeg en cake gooide ik wat samen en volgde (tegen alle regels in) geen enkel recept. Het was dan ook bang afwachten en ik tuurde wel een vijftal keer door dat raampje van de oven. Zelf  proefde ik een stukje en ik was best tevreden. Om helemaal zeker te zijn, vroeg ik een tweede opinie. Papa knikte instemmend en mama vond dit een van mijn betere baksels. Toen ik vanavond ook mijn schoonfamilie een stukje bracht, zag ik alleen maar blije gezichten. Al hadden ze natuurlijk wel nog niet geproefd toen ik terug vertrok... :)

Recept:
  • Een vel bladerdeeg
  • Een paar appels (naar eigen invullen)
  • 200 gram suiker
  • 3 eieren
  • 150 gram zelfrijzende bloem

Bereiding:
  • Leg het vel bladerdeeg in de bakvorm. Plooi de resterende boordjes wat over zodat je een dikke rand bekomt. Prik er gaatjes in met een vork.
  • Snij de appels in schijfjes en leg ze op het bladerdeeg. 
  • Maak het deeg met de bloem, de suiker en de eieren.
  • Giet het deeg over de appels.
  • Zet alles minstens een halfuur in een voorverwarmde oven van 180°C.

Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...