zaterdag 29 september 2012

Het boek van morgen van Cecelia Ahern

Cecelia Ahern schreef de bestseller 'PS: I love you', maar ook 'Het boek van morgen' is van de hand van deze schrijfster. Dit verhaal is een pak minder bekend dan het verfilmde boek, maar is ook de moeite waard om te lezen. Het is eens wat anders.


Gegevens

  • Oorspronkelijke titel: Thanks for the memories
  • Eerste uitgave: 2008
  • Nederlandse uitgave: 2010
  • Uitgever: Prometheus
  • ISBN: 978-90-446-1278-3


Flaptekst

Iedereen heeft er wel eens van gedroomd te kunnen weten wat de dag van morgen zal brengen. Iedereen, behalve Tamara Goodwin. Tamara heeft namelijk alles wat haar hartje begeert: een groot huis met een privéstrand en een inloopkast vol designkleren. Nooit hoeft ze zich ergens zorgen over te maken, laat staan over de dag van morgen. Maar dan overlijdt plotseling haar vader. Hij laat zijn gezin achter met torenhoge schulden. Noodgedwongen geven Tamara en haar moeder hun luxeleventje op en trekken ze in bij familie op het platteland. Tamara kan hier maar moeilijk wennen. Verveeld dwaalt ze rond in een nabijgelegen verlaten kasteel. Daar vindt ze een boek dat zowel haar verleden als haar toekomst op zijn kop zet. 


Mijn beoordeling (+)

'Het boek van morgen' leest vlot en bevat nieuwe elementen. Het heeft voor mij wel een aparte humor. Het is niet alleen een roman, maar is voor een deel ook een fantasieverhaal. Daar ben ik - naast Harry Potter - niet zo mee vertrouwd. Het verhaal is zeker en vast aan te raden, maar liet bij mij geen blijvende indruk na. Daarom geef ik het ook maar één kruisje.


Meer info over dit boek vind je ook hier.


Bron foto:
http://www.bol.com/nl/p/het-boek-van-morgen/1001004008504302/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...