zondag 16 september 2012

De Chaos van Rachel Ward

Nog niet helemaal wakker vanmorgen... ventje naar het voetbal... en helemaal nog geen zin om op te staan... Wat doe je dan op een zondagmorgen? Het boek uit het nachtkastje nemen en het deken weer tot aan je kin optrekken. Heerlijk om nog even te genieten van een warm bed met een goed boek. Ik hou van heel wat genres en lees naast volwassen lectuur ook graag eens een jeugdboek. Wellicht wat meer beroepsmisvorming dan ik wil toegeven :). Dit keer las ik het tweede deel van de trilogie van Rachel Ward, namelijk 'De Chaos'. Het eerste deel 'Deadline' las ik in de grote vakantie en ik was wel benieuwd naar het vervolg. Deze boeken zijn voor mij een vernieuwing en lezen heel erg vlot. Het derde deel heet 'Oneindig' en ligt ook al klaar in mijn nachtkastje!

'De Chaos' gaat over een jongen Adam die samenwoont met zijn oma. Beiden hebben een aparte gave. Oma ziet aura's van mensen en heeft heel wat mensenkennis. Adam ziet overal cijfers en dit in de ogen van iedereen die hij tegenkomt. Deze cijfers komen overeen met de sterfdatum van die persoon. De laatste tijd ziet hij meer en meer mensen met dezelfde sterfdatum opduiken. Het lijkt erop alsof de helft van Londen op nieuwjaarsdag zal sterven. Hij weet zich geen raad tot hij op een dag Sarah leert kennen. Het meisje droomt al een hele tijd dezelfde droom en daarin komt Adam voor. Ze ziet hem als een slechterik want in die droom neemt hij haar dochter Mia van haar af. Daarom wil Sarah helemaal niet bevriend raken met Adam. Maar daar denkt hij anders over. Adam heeft het gevoel dat Sarah hem kan helpen. Dat ze samen die dreigende ramp het hoofd zullen bieden...




Bron foto:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Breng de actua naar je klas met een quiz!

Je hebt zo van die momenten dat alles lijkt te lukken en dan zijn er van die dagen dat je denkt: zo wil ik het niet meer. Dan kan je bij de ...